ISSN 1336-6491 | Online: 2201 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26787
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16121)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10666)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

MOTOhouse 7/8 2010

 Zdieľať

Pridané: 28.06.2010 Autor: Beal
Čitatelia: 3600 [Novinky - Čo nového v tlači]

Ak práve vyrážate na dovolenku, vezmite si Motohouse so sebou, nudiť sa nebudete. Prvýkrát sa stretnete s vylepšením už aj tak báječného Triumphu, zvezieme sa na očakávaných novinkách, zablbneme si vo veľkomeste a z Anglicka k nám pripláva test naozaj zábavného náradia.

Viac môžete čakať aj od športu, tentoraz všetko o zlomenej nohe Valentina Rossiho, niečo o psychickej pohode Maxa Biaggiho a samozrejme sme nezabudli ani na fenomén posledných rokov - Hořice. 150 stránok je samozrejmosťou.

 MOTOhouse 7/8 2010
MOTOhouse 7/8 2010

Ten, čo ho ani v PEKLE nechceli!

2010 Triumph Street Triple R

Nie je moc motoriek, na ktoré sadnete a od chvíle, kedy ťuknete do štartéra až po vyklopenie bočného stojanu máte pocit, že nad nimi máte úplnú kontrolu. Ten pocit je dokonalý a keď ho raz zažijete, budete ho už donekonečna hľadať. Recept je, zdá sa, jednoduchý - správne výkonný motor, dobrá jazdecká pozícia, nízka hmotnosť a malé rozmery. Toto všetko nový Street Triple R ponúka, k tomu ešte prihadzuje kúsok tej skvelej anglickej nálady.

 MOTOhouse 7/8 2010
MOTOhouse 7/8 2010

Yamaha XT1200Z Super Ténéré

MOTOhouse 7/8 2010
Nepoznám človeka holdujúceho cestovným endurám, ktorý by v priebehu minulého roka nehľadal akékoľvek informácie týkajúce sa novej Yamahy XT1200Z Super Ténéré. Dokonca aj nemalý počet zarytých "vrtuľkáčov" (jazdcov BMW RxxxxGS) sa nechalo počuť, že ak bude nová Tenerka taká dobrá ako jej menšia sestra, predajú svoje ingoty (Baworáci, nič v zlom) a pôjdu do tejto ryže.
Lenže keď sa Yamaha pochválila svojim konečným výtvorom, veľká väčšina spomínaných fajnšmekrov nad "dvanástkou" hneď s povzdychom šmarila flintu do žita. Priznávam, že aj ja som bol medzi touto skupinou sklamaných. Snáď aj preto som prestal sporiť prachy na túto novú mašinu a radšej som si urobil potomka ... A bolo!



Late apex!

MOTOhouse 7/8 2010
Ak neviete, čo znamená "Late apex!" potom vedzte, že ide o anglické označenie pre zákrutu, ktorá má svoj vrchol až veľmi ďaleko, a preto sa pri nájazde do nej nesmiete ponáhľať so zatočením. Dve slová, ktorá na mňa celý deň hulákal chlapec v oranžovej kombinéze menom Stefan Nebel a ktorý je (mimochodom) niekoľkonásobným majstrom nemeckej série IDM Superbike. Je to ako z iného sveta a ja mám pocit, ako by som bol úplný začiatočník. Môže za to jedna jediná vec - okruh Sachsenring. Ak pozeráte preteky MotoGP, tak ho budete aspoň z televízie trochu poznať.



Boj o vládcu Prahy

Veľkomesto. To bude naše bojové pole, kde sa v tomto uplakanom popoludní odohrá náš "deň". Proti sebe budú stáť dvaja naozaj krutý hráči, motorky, ktoré toho veľa neodpúšťajú. V jednom rohu parkoviska máme Ducati Hypermotard EVO, v tom druhom sa hanblivo krčí Husaberg FS 570. K sebe ich zatiaľ nepustíme, evidentne by si skočili do vlasov, ešte než sa celý ten boj spustí. David proti Goliášovi, chcelo by sa povedať, ale vydržte, pretože presne o toto nám v dnešnom porovnaní pôjde.

 MOTOhouse 7/8 2010
MOTOhouse 7/8 2010

First ride

Yamaha FZ8

MOTOhouse 7/8 2010
Ešte nedávno sa zdalo, že "neštandardné" objemy majú pomaly odzvonené. Končila výroba sedemstopäťdesiatok a ich štafetu preberali šesťstovky. Podobne to bolo s menšími objemami, máme na mysli štvor a päťkilá. Teraz je ale všetko úplne inak. Yamaha sa rozhodla trochu rozčeriť stojace vody a hodila nám sem peknú vlnku v podobe Yamahy FZ8 a FZ8 Fazer. Ako prvýí sme vyskúšali nahú verziu a pocity z nej nie sú vôbec zlé.
Vzhľadovo je na prvý pohľad jasné, že sa tu žiadna veľká novota konať nebude. Okamžite je zrejmá príslušnosť k rodine FZ a odlišnosti si všimnete až po chvíli. Ono popravde príliš dôvodov k zmenám nebolo, pretože dizajn starších sestričiek sa predával o sto šesť. Nás ale najviac zaujímali celkom iné veci.


Mini raketa

Peugeot Speedfight 3

MOTOhouse 7/8 2010
Pozvánka na zvezenie na novom Speedfighte bola ešte o to príťažlivejšia, že náš skúter bude mať namontovaný výkonnostný kit. Už obyčajná päťdesiatka je celkom nabitá, veď už sme na pár nadupaných mašinách išli a vždy to bola skutočná paráda. Takže hej, Peugeot hneď na stojane sľubuje veľa. Krásny agresívny design, otočenie vidlice, radiálne uchytený strmeň prednej brzdy, potom vzadu letmo uložené koleso a závodný výfuk.



Hon na vysokú

APRILIA Dorsoduro
BMW F 800 GS
KTM 690 DUKE
KAWASAKI VERSYS
V strednej váhe to teraz žije! Viac než medzi radovými štvorvalcami. Športové šesťstovky a ich vyladené nahé kolegyne môžu byť samozrejmou voľbou pre ich chtivosť po otáčkach, ale je tu aj rozrastajúci sa kŕdeľ úderných, charizmatických a veľmi schopných alternatív, ktoré na seba strhávajú pozornosť čoraz viac - a majú o niečo menej valcov.
 MOTOhouse 7/8 2010
MOTOhouse 7/8 2010

ŠPORT

Pád storočia ...

MOTOhouse 7/8 2010
V sobotu 5. júna pri dopoludňajšom voľnom tréningu Valentino Rossi spadol. Veľmi nezvyklá vec, ale stalo sa. Lenže tentoraz to pre Taliana znamená zranenie, a to v jeho pätnásťročnej kariére naozaj prvé vážne. Svet MotoGP ako by sa práve obrátil naruby, naraz sa zmenili všetky jeho istoty. Aké bude pretekanie bez neho? Najkatastrofickejšie správy hovoria až o trojmesačnom výpadku, je jasné, že sa Talian bude musieť zatiaľ rozlúčiť so svojím desiatym titulom. Vráti sa v nezmenenej forme? A kto vlastne bude jeho nástupcom?


Max späť do MotoGP?

MOTOhouse 7/8 2010
"Existujú len dva druhy ľudí. Tí, ktorí ho bezmedzne milujú, a tí, ktorí ho nenávidia, "písala o Maxovi Biaggim zhruba pred desiatimi rokmi anglická tlač. Max bol vtedy popisovaný ako nafúkaný a arogantný tupec, ktorého ženie dopredu len jeho vlastné ego, a keď nevyhrá, nedokáže svoju porážku ustáť. Mal charizmu, ale občas sa zdalo, že ani nie je duchom prítomný. Skoro nikdy sa nesmial, skôr sa všade len tak uškŕňal a jeho oči kryla všadeprítomná šiltovka. Hej, tak presne takto nejako vyzeral chlapík, ktorému na niekoľko rokov úplne utiekol kontakt s realitou a preteky ho pohltili tak, že pomaly prestával byť zástupmi svojich fanúšikov akceptovaný.



Hořice … art & race 2010

MOTOhouse 7/8 2010
Opäť po roku stojím na námestí a pozerám sa hore, skoro až do neba. Tá štreka pri zjazde do mesta, to už je pre mnohých z nás viac než „posvätná hora“. Dole prudká zatáčka, tesne okolo pruhovane natretého obrubníku, a potom „tradá“ ďalej do mesta. Hořice oblečené do slávnostného, uličky po uši obalené do balíkov slamy. Najväčší motocyklový sviatok roka práve začína...



S kým ísť na dovolenku?

Viete, ako to je. Leto sa blíži a vy sa začnete medzi kamarátmi opatrne rozhliadať, s kým si vyraziť na dovolenku. A kam vlastne vyraziť. Potom sa začne všetko nejako plánovať a prinajmenšom tretinu takých plánov nakoniec roztrhá hláška: "S vami ja nikam nejdem, na to nemám motorku, nebudem zdržovať, vy ste beztak blázni." Alebo naopak: "Čo by som slintal po asfalte, keď vám to ide do kopca sotva osemdesiat. "

 MOTOhouse 7/8 2010
MOTOhouse 7/8 2010

Prestavba

Inšpirované flat trackom

MOTOhouse 7/8 2010
Meno Rolanda Sandsa a jeho firmy RSD by nemalo byť pravidelným čitateľom neznáme, veď tento bývalý pretekár americkej série AMA sa počas posledných pár rokov vypracoval medzi absolútnu špičku svetovej custom scény. Je pravda, že na jeho variácii na XR1200 nenájdeme žiadne prevratné technické riešenia a dokonca asi ani nie moc ručnej práce, je to skôr skladačka, ale vďaka Rolandovmu webovému blogu máme jedinečnú príležitosť sledovať kúsok po kúsku stavbu motocykla.



2466 – unrideable beast

MOTOhouse 7/8 2010
Beštia bola postavená v „slovenskom Ríme“ človekom, ktorého volajme hoci „Otec“. Staval na zákazku pre poľského podnikatela s realitami a jeho dieťa nesie meno 2466. Meno má viacero významov: two for sex sex, alebo six six six, prípadne dátum narodenia majiteľa. Počet odpracovaných hodín sa odhaduje len tažko, ale od februára do mája to bolo hrubým odhadom 700 hodín.



Adventúra – Aljaška 2009

Odlietame z Viedne do Vancouveru. Ešte minulý týždeň sme zistili, že náš kontajner si na prehliadku odstavili colníci v Montreale. Tým pádom sa kontajner oneskorí o týždeň a ešte budeme musieť platiť 1000 dolárov. A akoby toho nebolo dosť, Roman Šťastný oznámil, že z rodinných dôvodov musí zrušiť cestu. Ak to bude možné, dorazí o dva týždne, pojazdí si sám a vráti sa s nami. Okolo poludnia doráža na letisko brnianska partia a chystáme sa na odlet.

 MOTOhouse 7/8 2010
MOTOhouse 7/8 2010

Púštna búrka v Liskovej

MOTOhouse 7/8 2010
Na nedeľu trinásteho bolo naplánované ďalšie kolo Stredoslovenského pohára v motorkose, ktoré sa jazdilo na trati v Liskovej. Toto miesto si získava čoraz viac a viac fanúšikov, niet sa teda čo čudovať, že na štartovacej rampe sa vystriedalo spolu stodvadsať pretekárov, nie len zo Slovenska, ale „mrknúť“ prišli aj Poliaci, Česi a Maďari. Domáci jazdci Michal Krakovský, Ivan Šípoš a Dávid Ježovica štartovali v katerórii MX 1B, kde zvíťazil pred Dávidom Ježovicom na KTM tiež domáci Michal Krakovský na Honde.



Touratech travel event 2010 - Motoride Enduro challenge.

MOTOhouse 7/8 2010
V krásnom prostredí centrálnych Pienin, v dedinke Haligovce, sa dňa 28. až 30. mája odohrali na rovnakom mieste a v rovnakom čase dve akcie. Touratech travel event je podujatie, ktoré sa organizuje každoročne takmer po celom svete. V harmonickej symbióze sa popri TTE odohrala aj Awiova „sprievodná akcia“ a tou je už spomínaný druhý ročník Motoride Enduro Challenge. Aj keď v tomto prípade mi slovo „sprievodná“ zaváňa prehnanou skromnosťou.




 Plagát
Plagát

PREDPLATNÉ

Motohouse za 3.80 eur, ročné predplatné 29 eur

Ročné predplatné slovenskej verzie Motohouse je len 29 eur .

Predplatné zaisťuje: Mediaprint-Kappa Pressegrosso, a.s.

Oddelenie inej formy predaja
Vajnorská 137
830 00 Bratislava
tel: 02/44 44 27 73
e-mail: predplatne@abompkapa.sk

Českú mutáciu časopisu je možné si objednať na adrese:
SEND Predplatné, P.O.Box 141, 140 21 Praha 4
tel: +420 225 985 225
e-mail: send@send.cz, www.send.cz

WWW.MOTOHOUSE.CZ

Pridané: 28.06.2010 Autor: Beal Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač
Motozem

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria