Anketa:
Redakčné videá:
KTM 690R - Zdochýňa - Diskusné fórum - Moto poradňa
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuKTM 690R - Zdochýňa - Diskusné fórum - Moto poradňa
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevokPredchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Re: KTM 690R - Zdochýňa
Re: tryskac: tiez som to tak pochopil. Takze motorka musi ficat s katom a akrapom v pphode . Ak nie tak zas sme na zaciatku . Ale zrejme mas pravdu |
Re: KTM 690R - Zdochýňa
mozno by pomohlo trochu teorie....pre debatu o výfukoch nas bude zaujimat otazka plnena, resp vyplachu valca zmesou, takze cim viac zmesi do valca dostaneme, tym bude vybuch intenzivejsi, cize vyssi vykon (zjednodusene). Kedze ide o atmosfericky (nepreplnany) motor, logicky cim ma menej prekazok v ceste, tym ma sancu dostat do valca viac zmesi a to na strane sania, ako aj strane vyfuku. V serii je vyrobca limitovany emisiami a inými ekoteroristickymi predpismi a tiez vyrobnymi nákladmi....takze dostanes v serii papierovy filter na zaciatku a katalizator na konci. Logicky oba zvysuju odpor, co ma za následok dosiahnutie urciteho nominálneho vykonu. No a tu sa ponuka moznost navysenia vykonu zvysenim prechodnosti, cize vymenou koncovky za taku, z ktorej je mozne vybrat ten restriktor (kat), samozrejme iba pre OFFroad pouzitie (citaj na furt), pre ONroad pouzitie (citaj na STK) ho samozrejme musia mat, inak by Akrap nedostal homogizaciu. Rovnako je to aj s DBkillerom, ktory je tusim u novych "nevyberatelny". |
Re: KTM 690R - Zdochýňa
takze moje odporucanie: nechaj tam ten Akrap bez katu (samozrejme iba na OFF) a ked pojdes raz za 2 roky na ON (STK nahod povodny vyfuk a neries. Inak kamosovi ide nova 2019ka tiez v pohode s iba vymenenu koncovkou za prechodnu s killerom bez prehravania mapy Upravené 1 krát. Naposledy upravil patol (01.07.2019 12:24) |
Re: KTM 690R - Zdochýňa
Re: patol: výfuk nie je rúra ako hrubé črevo v riti s otvorom. čoho vlastnením si sa asi kvalifikoval na odborníka v téme. výfuk je zložitá vec, alchýmia, ktorá musí byť napasovaná na motor a jeho chod. vo výfuku je nejaký tlak, ktorý pomáha, alebo bráni odchodu spalín z komory. niektoré výfuky majú dokonca príveru, ktorá bráni odtoku a tak zvyšuje výkon motora v určitom spektre. |
Re: KTM 690R - Zdochýňa
Chcester: to mi je vsetko jasne, pulzy v sani, protitlak vo vyfuku . Ja som to aj pisal "zjednodusene", je jasne , ze uplna prechodnost je blbost a zvlast u velkych jednobuchov je zladenie plnenia a vyplach dolezite, tu islo skor o to, ze jej vymenili iba jeden komponent a neodladili zbytok ci uz hardverovo, alebo softverovo. |
Re: KTM 690R - Zdochýňa
Re: tryskac: Tak teraz som tomu konečne porozumela aj ja, ako si to podrobne popísal. |
Re: KTM 690R - Zdochýňa
Joj chlapci, písali sme súčastne. Klobúk dole, ako sa vyznáte. |
Re: KTM 690R - Zdochýňa
Ako najmenej je pre mňa nahodiť motorku do dodávky a odviesť ju do servisu, ale čo vlastne spravia. Vedia čo majú spraviť ? Ako kašlem už celého akrapa, stojí 1070€, po zľave tuším 920€, keď chce niekto nech si ho príde zmontovať a nahodí mi pôvodný, len mi ho musia ešte vrátiť zo servisu, akrapa dám za 500€ a nech mi neskapína motorka. Je nepoškodený s 300km a DB sa da vrátiť späť doňho. Nemôžem ho vracať predajcovi, lebo DB sú zmontované. Keď ju dám do servisu , viem že motorku tak skoro mať nebudem. |
Re: KTM 690R - Zdochýňa
Ak mi chester dovoli , tak mas tam este x dalsich paramertov, ktore berie riadiaca jednotka ako vstupne udaje. Kazdopadne ich vies eliminovat jednoducho tym, ze nahodis origo koncovku a pojdes sa previezt. Ak to bude OK, tak ten akrap s katom aj DBkillerom vytvara protitlak, ktoreho dosledok uz nedokaze seriova mapa pobrat vo vsetkych algoritmoch (je tam vlastne niekolko map pre rozne rezimy od cidiel), cize musi byt k dispozicii k nemu aj akrapova mapa, ktoru pri starsich rocnikoch nahravali zdarma, co by malo byt uvedene v manuali k nemu, byva to aj priamo uvadzane v predajnom katalogu. Pochybujem o tom, ze taka fabrika ako Akrapovic dala von nieco neodladene. Kazdopadne kamosova 2019ka s ladenou koncovkou (tusim Mivv), co je nieco ako akrap s killerom bez katu nema ziadne problemy, chyta to, ide to, nekape to |
Re: KTM 690R - Zdochýňa
Ahaaa, mas vonku aj killer?...nahod DBkiller a malo by to prejst, motor potrebuje urcity protitlak |
Re: KTM 690R - Zdochýňa
Akrapovic ti predal komplet na motorku. Ktm dporucuje iba akrap. Teda chlapi to maju na motorku naladene na 100 %. Na 990 ty co maju miww leo vince maju mapy akrap. A fici masina. Nieco pri instalaci nie dobre spravili . Toz vymen servis Ktm |
Re: KTM 690R - Zdochýňa
Re: Tamika: Velmi by som bol zvadavý, aký si mala dovod tam davat toho akrapa, Upravené 1 krát. Naposledy upravil alexa7 (01.07.2019 17:02) |
Re: KTM 690R - Zdochýňa
Alexa> neviem ako tento akrap, ale vo vseobecnosti su origo vyfuky strasne horuce. Ked padnes v terene a pritlaci ta motorka, alebo ak potrebujes motorku dvihat a manipulovat nou, tak chladny vyfuk je na nezaplatenie. Ono spaleniny sa strasne blbo hoja a bolia. |
Re: KTM 690R - Zdochýňa
Re: alexa7: keď jazdím terén tie orig výfuky ma pália , ja som si chcela kúpiť už motorku čo mi vydrží a vybehnem aj na cestu, ten orig výfuk na ceste nejde tak ako akrap, ale v terene mi staci urcite. Na motorku som si dala vsetko co sa dalo dat, mam dost rokov a uz som si ju chcela nechat, mala som na ten výfuk peniaze, tak preco nie. Niektore zeny prachy prekavickuju a pominaju na seba, ja davam zas do motorky. Motorka je dobra, aj vyfuk , vsetko je dobre, len skapina. |
Re: KTM 690R - Zdochýňa
Re: matus: mal som predchodcu 690, 625 SXC s homologizovaným výfukom a nič |
Re: KTM 690R - Zdochýňa
pokial viem, tak modely exc, stare lc4 640 (a zrejme aj mx modely) mali vyfuky z nejakeho materialu, ktory je matny a dobre odvadzal teplo. Mozno aj kvoli hlucnosti boli troska menej restriktivne - neviem. Ale suhlasim s tebou, ze tam horucava nebol az taky problem. |
Re: KTM 690R - Zdochýňa
Ale ved vratit tam DB je to najmenej a je po rachote, riesili sme skapinanie motorky a ta skapinala aj s DB. |
Re: KTM 690R - Zdochýňa
cely problem vysokej teploty vyfuku vychadza z pouzitia katalyzatoru, v ktorom katalycka reakcia zacina tusim pri 250°C, cize keramika ma pri beznom zahriatom stave aj viac. Takze ak je sucastou obalu koncovky (ako napr pri 690ke) je prirodzene horuca. Ak tam das akrapa, alebo inu koncovku, bud tam kat neni, alebo je zvlast predradeny v potrubi ako ma Tamika na novej 2019ke. Na starsich aj sériových výfukoch tento problem nebol, kedze museli splnat starsie emisne predpisy, tiez ostre endura nemaju homologizaciu na cesty. O restrikcinej nevyhode katu som uz pisal, je to dan za "ekologiu", na mojej MY 2010 napr okrem uspory hmotnosti nejakých 9kg (v terene dost poznas), odstraneniu rizika popalenia vyrazne stupol krutak v malých otackach (v terene ocenis, aj ked tu pomohlo aj ine mapovanie) plus celkovo vykonovo isla hore. O zlepseni zvukovej a dizajnovej stranky (pre niektorých prave toto je dolezite) nehovorim, na paradu to nechodi, v lese by som bol radsej potichu...samozrejme bez killeru je to blbost, to akurát tak na frajerinu do mesta na kavicku pre pozerov Upravené 1 krát. Naposledy upravil patol (01.07.2019 18:33) |
Re: KTM 690R - Zdochýňa
Tak ale ked tam das db kiler tak si pri vykone |
Re: KTM 690R - Zdochýňa
Re: Tamika: Moto v záruke Vám odporúčam odviezť do servisu nech to spojazdnia, alebo vrátia do pôvodného stavu a vrátia prachy za akrapa. Máte novú moto, tak nech problémy rieši ten, kto ich spôsobil a nie garážoví majstri, ktorí pomudrujú a problém aj tak na novej moto s ohľadom na záruku nevyriešia. Hľadať problém má servis, nie zákazník. Dúfam že uspejete. |
Re: KTM 690R - Zdochýňa
Zalezi na tom, aky je ten original. Ak je ako pri tu riesenej 690ke aj s katom, logicky bez katu bude prechodnejsi. Idealne ak sa ti podari pulzne doladit sanie s vyfukom, dosiahnes idealne vyplachovanie a tym dostanes teoreticky do valca viac zmesi, ktoru ale aj dokazes dokonale spalit a neujde ti cast von. Prave ten killer je tam aj na dosiahnutie pulzov (hlavne u jednobuchu), cize zjednodusene tam pride vlna po vytlaku, ta sa odrazi od killeru, jej zvukova zlozka sa "pohlti" vo vate a spomalena odchadza dierkami v killeri von, to uz prichadza dajsia vlna...da sa tym celkovo ladit priebeh krutaku, dlzkou sania, prechodnostou killeru, pri atmosfere je to vazne alchymia, ved pozri ake vykony sa daju dostat z motorov teoreticky aj bez zmeny casovania. Pri preplnani je to uz ina pesnicka, tam vies riadit aj plnenie. |
Re: KTM 690R - Zdochýňa
Danny, tomuto sa da na rozdiel od zien pochopit aj ked tu mame este tvar spalovacej komory, casovanie sania a vyfuku,, tvar kanalov, umiestnenie a cas zapalenia sviecky, moznost sekvencneho vstrekovania a dalsie sotverove ficury...to sa uz ale zabavame so zvysenim teplot a namahania... |
Re: KTM 690R - Zdochýňa
Este poznamka pre Tamiku, ked tam nahodis DBkiller, pozri ci je cisty vzduchac a urob ten 15 minutovy kalibracny setup Upravené 2 krát. Naposledy upravil patol (01.07.2019 20:12) |
Re: KTM 690R - Zdochýňa
Na 990 akrap ide lepsie. Je chladnejsi. Je lahsi . To je dovod preco . Na 690 myslim ze podobne . Akrap s DB kilerom ma iny priebeh ako seria. Ide od 2000 otacok . Seria pod 3000 ta umlati . Takze to ze Tamika ma akrap je ok. V tetene aj vsade. Ze motka odisla zo servisu a nejde je na hovno. To je tema tohto vlakna . |
Re: KTM 690R - Zdochýňa
Akrap pre rocniky do 2018 nemal kat a mal vyberatelny killer. 2019 uz je s katom a ma oficialne nevyberatelny killer, co moze po jeho odstraneni robit uz chybu, len tak uvazujem. A to som este nespomenul softverove obmedzenie na 2 a 3 prevodovom stupni kvoli meraniu emisii v nominalnych otackach, proste hnus velebnosti Riesilo sa to prehratim mapy bez korekcie, alebo jednoducho strihnutim dvoch kablov od prevodovky. Predpokladam podobne ekosracky aj v mapach 2019ky, takze pockat co kto najde a odladi... |
Re: KTM 690R - Zdochýňa
Ja tam nahodim DB, odnesiem spät do servisu, len je dovolenkové obdobie a vsetko je na dlho. Servis urobil a dal motorku tak ako by to malo fungovat podla návodu, zial nefunguje. Po druhe uz nevedel ako urobit, tak vytiahol kat. Do tretice mi nahodia original vyfuk a za akrapa mi nevrátia peniaze, lebo je odnitovany DB. A je doriešená situacia. Nikto sa tam s tym nebude piplat a hladat moznosti, aby to islo s katom a akrapom. Mozno na zimu sa niekto s tym pobaví v garazi. Servis nie je opraváreň, robia zakladne úkony a účtujú si ako za neviem co. |
Re: KTM 690R - Zdochýňa
Na jazdu v terene so 690 je lepsie a hlavne lacnejsie nahodit “ terenny prevod” retazovej sady. Ako sa snazit posunut krutiaci moment Akrapom nizsie. |
Re: KTM 690R - Zdochýňa
alexa: to je sice pravda, ale 690ku si kupujes, aby si na nej mohol dojst po vlastnej osi do RO, ALB a pod a tam jazdit OFF, na cisto terenne jazdenie popr na voziku niekam ma vacsi vyznam kupit nieco lahsie ostre |
Re: KTM 690R - Zdochýňa
Tamika ,tento výrok je teda hustý , horšie, že veľakrát pravdivý: Servis nie je opraváreň |
Re: KTM 690R - Zdochýňa
Re: tryskac: uplne normalne robime Rumunsko, cize cez 500 v uplnej pohode aj s sotatnymi na 640kach. Inak dal som aj Zakynthos - Nitra za 2 dni, co je nieco cez 1800km, ale mam komfortne sedlo Kahedo a rally kapotaz |
Re: KTM 690R - Zdochýňa
Re: patol: Ked das o zub menej dopredu , tak neverim , ze ju zrazu musis nosit |
Re: KTM 690R - Zdochýňa
Re: alexa7: Ja to tak mám sprevodovane a ísť nad 110 znamená ísť cez 6tis ot čo sa mi nepáči. |
Re: KTM 690R - Zdochýňa
Re: alexa7: s 16kou vpredu toci pri 130kmh na dialnici 5800, s 15kou 6300, co uz je dost. Bezne jazdim 16ku, v terene sa da spojkovat, aj ked preve podvozok 690ky zacina v terene fungovat pri nejakych 35-40 kmh, takze gasgasgas 15ku vozim ked ide niekto autom s vozikom a golou a prehadzujem na mieste |
Re: KTM 690R - Zdochýňa
Patol však o to ide, najvačšie cestovateľské obmedzenie 690 je sedlo a potom čo chceš napr. v RO jazdiť a ako chceš bývať. Na štoploch tam nepôjdeš a ak mám ísť na kockách s tým sadomaso sedlom a batožinou, tak si radšej vyberiem cenduro. |
Re: KTM 690R - Zdochýňa
Re: tryskac: nooo, asi mame kazdy inde standard, ale ja som odchovany na 350kach, potom vselijake XTcka, DRka a podobne traslave jednobuchy, v porovnani s tym je 690 s vyvazovakom, odpruzenymi objimkami riaditok, komfortnym Kahedo sedlom a rally kitom od Radegarage ako Goldwing Pred tym som najazdil 120000km na 1100vke GS (sice modifikovana dost na teren 21"ka, Ohlins, MRA, furt na TKC) a nepripadala mi nejako moc komfortnejsia. Co sa tyka gum, Mitasky E12 a E13 su uz dobre aj do blata a vydrzia na asfalte cca tolko co TKC80, cize 6000km Upravené 1 krát. Naposledy upravil patol (02.07.2019 21:56) |
Re: KTM 690R - Zdochýňa
Re: tryskac: a co sa tyka batoziny, na tyzdnovy trip mam po stranach 2x18l brasne od Enduristanu (pramo na moto bez lesenia), hore v 20l rolke stan, spacak a karimatku a v pohode staci...a to vratane slivovice, zradla a nejakych dielov. Vercajch mam dole v lyzine, nahradne duse a lekarnicku pod plastami, tot vsjo. Neviem, co by som este mohol potrebovat viac. Su sice aj taky, co vozia stolicky, kavicky, varice a polovicu nahradnej motorky, ale je hovorim, ze pokial moze pre teba prist do 24h dodavka, si vlastne stale okolo komiina...a tiez sa mi to viac paci "na pankaca" Upravené 1 krát. Naposledy upravil patol (02.07.2019 22:08) |
Re: KTM 690R - Zdochýňa
Patol odfot prosimta ako mas ulozeny vercajch a veci pod plastami, chcel by som sa inspirovat. |
Re: KTM 690R - Zdochýňa
Re: matus: posli ss, sem nevem vkladat. Inak vercajch mam v lyzine od Radegarage www.radegarage.com/parts/ktm-690-skidplate-2... , ktora ma vpredu na to uzatvaratelny box, prednu dusu a lekarnicku pod lavym plastom, kde bol povodne ekoteroristicky ventil z odvetrania (odpojene, zablendovane), zadnu dusu pod pravym...normalne to zabalis do hrubostenneho sacku, omotas americkou paskou a zdrhovackami narves do ramu kde je miesto pod plastami (nechce sa mi to nejako moc rozoberat, kedze to mam spojene aj s prednou maskou). Inak tusim od 2013 mali pod pravym plastom ecu, tak treba trochu exparimentovat. |
Re: KTM 690R - Zdochýňa
Re: matus: este ma napadlo, ked som daval ochranny ram chladica, menil sa spodny srob uchytenia plastov za dlhsi plus boli k nemu take 0,5cm distancne valceky, takze mi plasty odstavaju o pol cm viac, co moze prave pomoct tomu priestoru pod nimi, kedze je to na tesno |
Re: KTM 690R - Zdochýňa
Rozumiem - nechce sa mi to viac rozširovať, už som plast odtrhol keď som sa ním niekde zachytil. Ale vďaka za tip, pozriem to ešte raz. |
Re: KTM 690R - Zdochýňa
Neprecital som to tu cele, neviem, ci ste to uz poriesili. No ak pises, ze ma na to vplyv vyfuk/katalyzator a teda teplota vo vyfuku, tak ma napadlo. Skontroloval niekto ventilove vola (nie len) na vyfukovych ventiloch??? |
Re: KTM 690R - Zdochýňa
Chcem sa srdečne poďakovať predajni KTM Košice, hlavne Jankovi ktorý osobne prišiel a upravil motorku tak, že neskapíňa. Dnes som urobila 350km do cz bez stresu a obavy, že mi počas jazdy motorka skape a jazdu som si konečne vychutnala. Vážim si prístup a ochotu, predajňa KTM Ba sa má čo učiť od KTM Ke. |
Re: KTM 690R - Zdochýňa
Mas na 2019 quickshifter ? Ked si spominala ze radis bez spojky. |
Re: KTM 690R - Zdochýňa
Re: Tamika: tak to co tomu bolo by zajímalo aj mňa. A tiež kde si to kúpila a co za odbornikov (ak som dobre porozumel ide o to isté miesto) to je ze s tým nevedeli pohnúť. Len by som rad vedel komu sa vyhnut. |
Re: KTM 690R - Zdochýňa
Kaheďáci nemáte niekto na predaj origo sedadlo? Strácam ho postupne |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce