ISSN 1336-6491 | Online: 1322 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26629
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16040)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10589)

Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017 - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuTest divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017 - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (17 hodnotení)

Diskusia k článku: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

| 1 2 | Nasledujúce

03.10.2017 10:19

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: demmoo: tieto okruhove GPS su presnejsie. Ale ako hovorim, GPS semiaktiv podvozok je este brutalne drahe sci-fi.

Herghott


03.10.2017 10:07

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

počkaj počkaj, asi nemyslíme na to isté..ja poznám GPS len to, ktoré si pripevním na riadidlá a dovedie ma z bodu A do bodu B. Ale takéto GPS si trebars 2 sekundy nevšimne, že som minul odbočku....tak predpokladám, že ani netuší, či idem v strede svojho jazdného pruhu, alebo pri krajnici..a tým pádom nemá šajnu, či trafím ten výmol na kraji, alebo ho obídem stredom pruhu..Sú tie GPS systémy, k torých hovoříš ty, ďaleko presnejšie? v reálnom čase? :-O

hm, to je zaujímave, chcel by som to vieidť rozobraté, že jako to funguje....idem mrknúť nejaké videá.. [dobre]


03.10.2017 9:58

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: demmoo: praveze iba GPS vie, aku stopu mas v zakrute. GPS tracking sa dnes bezne pouziva na okruhoch a je dost presny. A je to jediny parameter, ktory vie v ramci semiaktivneho podvozku predvidat, teda ze nemusi cakat na akciu, aby mohol urobit reakciu.

Ano, semiaktiv meni prietoky v milisekundach. S pruzinami to az take flexibilne nie je, nedokazes trebars z uplne najmaksej pritvrdit do maxima za sekundu. Zalezi aj od vyrobcu a od motorky. Pokial viem, napriklad Caponord si dokazal pritvrdit zadnu pruzinu sam, ale napriklad XR, ak mam spravne info, to nevie.

Herghott




03.10.2017 9:48

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

Herghott: neviem si uplne presne predstavit, ako to funguje cez to GPS..vies rozmenit na drobne? Predsa GPS nevie /alebo vie?/, akú stopu v zákrute zvolím..a tu hrbol je , o pol metra doprava už nie je..pokiaľ viem, tak GPS nie je presné na centimetre, a ani na decimetre..co je ale v ramci stopy na ceste uz velky rozdiel..mas nejake info?

Este by ma zaujímalo, ako upravuje tie tlmiče..akoze meni v nich prietokove kanaliky? V milisekundách? Alebo pritvrdzuje len pružinu? Je to pre mna jedna velka neznama..

ešte k motorke - vyzerá to byt velmi dobře odvezenie, ale cena je riadna raketa.. [dobre]


03.10.2017 9:37

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: pito1145: semiaktivny podvozok v realnom case upravuje svoju charakteristiku podla udajov, ktore dostava zo snimacov. Tie sleduju uplne vsetko podstatne, teda rychlost, otacky, zatazenie, poziciu motorky (nie GPS, ale voci zvislej polohe), atd atd... Pomocou servomotorcekov nastavuju konkretne komponenty v tisicinach sekundy, teda velmi velakrat za sekundu. Napriklad pri brzdeni motorka vie, ze ma pritvrdit predok a uvolnit zadok, a pri akceleracii zas naopak. Alebo ked napriklad predne koleso preleti cez hrbol, zadne koleso uz je nan pripravene.

Semiaktivny podvozok je podla mna jednou z najuzitocnejsich veci za posledne roky. Podla uzivatelskych priruciek taketo tlmice nie su narocnejsie na udrzbu nez klasicke. Samozrejme, treba v nich menit olej (rovnaky interval ako stare podvozky), a nevidime presne co s nimi mechanik robi, ale nemyslim si, ze je to nejake sci-fi. Neviem ako je to pri tomto Sachse, ale Ohlinsy sa musia pri urcitych ukonoch posielat dealerovi Ohlinsu (pripad Hondy a Ducati - ale v Ducati ide iba o elektronicky nastavitelny podvozok, nie semiaktivny).

Je este vyssi level, ktory dokaze pracovat podla GPS. To ma ulozene vsetky hrboly, a motorka je na ne uz dopredu pripravena. Je to vsak brutal drahy system a aktualne sa nevyuziva este ani na pretekoch.

Herghott


03.10.2017 9:23

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

mendo
 Edvenčr 

Ikona

Super napísaný test aj rozobrať konkurencia. Namna už zbytočne divoký stroj .
Zubor je veru super umiernený, v sobotu do obeda ideál na testovacku

Dôvod úpravy:

Upravené 2 krát. Naposledy upravil mendo (03.10.2017 9:27)


03.10.2017 8:44

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Mal som možnosť vyskúšať u Žubora. Ten obchod je tam veľmi pekne strategicky umiestnený pod Šturcom :D
Mne síce viac pasuje môj dvojvalec, ale bol to veľký zážitok. Aj na mojej sú dobré brzdy, ale tu som mal pocit, akoby som vhodil kotvu. A ten zvuk s akra... To sa opísať nedá, to treba počuť. Ak na nej niekto vie jazdiť turisticky, tak klobúk dole, ja také pevné nervy nemám.
(na druhej strane veľa motorkárov jazdí turisticky tak, ako ja "športovo",ale to nechajme tak :D )


03.10.2017 7:29

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

pito1145
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

pekna mašina, naštastie som mal tú česť [dobre]

zaujímavé je, že motor točí na 6tke skoro rovnako ako môj V-strom 650 >:-)

Trochu by ma zaujímalo fungovanie adaptívych tlmičov, na akom princípe a tak isto ich repas ako je náročný na servis. Je mi jasné, že suma bude zaujímavá :-~


02.10.2017 20:14

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: saso: rakuska Baba pri Neziderskom jazere. Je to aj tu v bodoch zaujmu. Medzi dedinami Donnerskirchen a Hof. Potom sa da dalej pokracovat slusnymi zakrutkami na Eisenstadt. Cez tyzden je tam prazdno, paradne jazdenie.

Herghott


02.10.2017 20:09

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

Merlin00
 Veteránista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

No ano, ale to ked bude stara moto, aby som ju kupil staru, uz budem na dochodku a mat na nu nebudem, ani nanu nevyleziem, tak si ani neprajem, aby bola rychlo "uz stara"
Poslednych 20 rokov nejak rychlo ubehlo a vsetko sa pohybuje v kruhoch.
Ale stale rychlejsie.


02.10.2017 19:56

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

saso
 Turista 

kde je také pekné esíčko?


02.10.2017 18:30

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

Re: raptor: "dik za tuto fotku.. spravil si mi den :-))) :-D [dobre]"
Nevjem jako u šoféra, no v ľadvinkovej metodike máme hento definované ako poloha sa vetrám :-D
Že má henten figurant na fotke vychodený kurz ľadvinky? :-*

PS Jáj sóri, až na druhý raz som pochopil! To je predsa pokročilá technika testovacích jazdcov využívaná v nájazde do náročnej zákruty náporové brzdenie - zvýšenie odporu vzduchu rozkročením :-)))
Oceňujem, že redakcia motorite využíva na výrobu článkov obnoviteľné zdroje [dobre]

Dôvod úpravy: jo

Upravené 1 krát. Naposledy upravil panbosko (02.10.2017 18:36)


02.10.2017 11:49

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Mne ta motorka pride uplne obycajne


02.10.2017 11:22

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

dustof
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

podľa gumy tipujem, že cesta bola mokrá. Ale aj tak dosť divošsky to nevyzerá :-D


02.10.2017 8:29

Re: Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Foto: Test divokého superšportového turistu...


dik za tuto fotku.. spravil si mi den :-))) :-D [dobre]


02.10.2017 0:26

Test divokého superšportového turistu BMW S 1000 XR 2017

dzefe
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

zaujimava hracka [dobre]


| 1 2 | Nasledujúce


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.